דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הריון אינו צרעת, אז למה לא מקבלים לעבודה נשים בהריון? 

מאת    [ 28/01/2012 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2527 פעמים ]

הריון הוא לא צרעת, אז למה לא מקבלים לעבודה נשים בהריון? 

 

מיכל, שיחד עם 50 עובדות ועובדים נוספים מצאה עצמה בוקר אחד מפוטרת, בגלל כונס נכסים שמונה לחברה,גילתה, שבועיים לאחר הפיטורים שהיא בהריון. מיכל לא התייאשה והתחילה לחפש משרה. היא מכירה את עצמה, הריון או לא, היא מרגישה בכושר, עובדת במלוא המרץ ולא רואה בהריון מכשול. מיכל, אישה מרשימה, יפה, מוכשרת ותקשורתית, מצויידת בקורות חיים מרשימים ובהמלצות שלא מביישות מועמד לתפקיד מנכ"ל בארגון. לא הייתה לה בעייה להרשים כל מראיין או מראיינת שפגשו אותה. את ההריון שלה לא רואים, היא מרגישה ונראית נהדר, ובכל זאת, בזכות יושרתה סיפרה לכל מראיין/ת שהיא בהריון. ברגע ששמעו שהיא בחודש השלישי להריונה, ויתרו עליה ושחררו לעברה את האמירה- "רוצים אותך, תסיימי את ההריון ואת חופשת הלידה ונדבר"....

 

אם גם את את מחפשת עבודה ואת בהריון, חשוב שתדעי שלמרות שרב המעסיקים לא ששים ובפועל, גם לא מקבלים נשים בהריון לשורות הארגונים, עדיין יש לך יכולת ניווט גבוהה, שתאפשר לך לעבוד, תוך כדי ההריון:


    • ראשית, תביני שהריון אינו חולשה, אלא זכות, זכות להיות שותפה לשימור העולם באמצעות הבאת ילד או ילדה נוספים, ובלי ציניות, תרגישי את עוצמת השותפות שלך ומהמקום העוצמתי הזה. 
    • בקורות החיים אל תצייני שאת בהריון, גם לא בראיון הטלפוני.
    • תגיעי לראיון בלבוש רגיל, אלא אם כן את בחודש מתקדם, אנחנו חותרות לרגע בו יוקסמו המראיינים ממך ומיכולותייך ושההריון יתפוס בתודעתם את המקום המזערי. זה לא פשוט, אך אפשרי.
    • כשישאלו אותך אם את בהריון, תשיבי מאותו מקום של עוצמה ושיתוף בשימור המשכיות החברה:

את בריאה, המוח שלך מתפקד, הריון אינו נכות או מחלה, והאנרגיות הרגילות שלך ממשיכות לשרת אותך גם כשאת בהריון. יש סיכוי גדול שתצליחי לשכנע אחרים, ברגע שאת עצמך משוכנעת בדבר.


    • גם אם לא תצליחי להתברג במקום עבודה חדש כשאת בהריון, תוכלי לבחור לעבוד בעסק משפחתי, להשקיע בלימודים, בהכשרה מקצועית או בשינוי קריירה, או לפתוח עסק משלך בבית, המבוסס על יכולותייך, שכזכור לך, ההריון לא פוגע בהן: בשנים האחרונות התפתחו מקצועות רבים, שעיקר עבודם קשורה לבית, למחשב וליכולות האדם: אימון אישי, ייעוץ עסקי, קידום אתרים, שיוק באינטרנט, ניהול ברשתות חברתיות , וכל מקצועות הייעוץ למיניהם. ואם את פייטרית, אולי תקימי ארגון או עמותה או תנועה למאבק בהדרת נשים בהריון משוק העבודה. אני הראשונה שאצטרף לשורותייך.

כחברה, הדרת נשים בגלל הריון במילניום השלישי מקוממת, הגיע הזמן לשנות את התפיסה שלנו ביחס להריון: הריון אינו מחלה, גם לא נכות, בהריון מוח האישה ממשיך לתפקד כרגיל ואין כל מניעה להעסיק אותה, ההוכחה לכך היא שלל היועצות והמרצות ועורכות הדין העצמאיות שעובדות עד ללידה ללא כל הפרעה או חבלה באיכות השירות שהן מעניקות ללקוחות. ימי היעדרות של עובודת בהריון במשק לא עולים על אלו של גבר ממוצע, שעושה מילואים ביחידה קרבית, בטח שהם לא מגיעים ל- 60 יום בשנה.

 

 

שירית בן- ישראל, מנכ"ל חברת STS בע"מ, ייעוץ ואימון לניהול רב- תחומי למנכ"לים, הנהלות וצוותים, לפיתוח מצויינות אישית, עסקית וניהולית. 0522-435259




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב